27 Mayıs 2012 Pazar

VİTAMİNLER


VİTAMİNLER


Vücudumuzda düzenleyici olarak görev yapan vitaminler et, balık, meyve, sebze ve benzeri besinlerde bol miktarda bulunur. Vitaminler yeterince alınamadığında vücudun direnci zayıflar ve hasta olma olasılığı artar. Vitamin eksikliğini gidermek için bol miktarda meyve tüketmeliyiz.
Vitaminlerin birçok çeşidi vardır. Sağlıklı olmamızı sağlayan bu vitamin çeşitlerini daha yakından tanıyalım.

A vitaminidir adım.
Büyümene yardımcıyım.
Yeşil sebzeler ve süt.
Yumurta, balıkta varım.

Biz B vitaminiyiz, çeşit çeşidiz,
Et, süt, süt ürünlerinin içindeyiz.
Sinir ve kasların gelişiminde önemliyiz.

C vitaminiyim,
Düşmanıyım nezle gribin,
Yeşil sebzelerde, meyvelerde,
Ama en çok turunçgildeyim.

Kemik ve diş gelişimi için gerekliyim,
En çok yumurta, balık, süt ve peynirdeyim,
İşte ben D vitaminiyim.

E vitaminidir adım,
Ben de büyümende yardımcıyım.
Tahıl, sebze, süt ve yumurtada
Ben varım.

Et, mısır, muz, yeşil sebzelerdeyim,
Vücudun için ben de çok önemliyim,
Ne de olsa ben K vitaminiyim.

Tükettiğimiz her besinin içerisinde vitaminler mevcuttur. Farklı besinlerde farklı vitaminler bulunmaktadır. Besinlerin  vücuttaki işlevleri göz önüne alındığında büyüyüp gelişmemiz, hastalıklara karşı dirençli olmamız için farklı tür besinlerden tüketmemiz gerektiği görülür.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder